Vezérlés
Vezérlés, vezérlés rögzítő készlet:
Egy autóban, amit vezérlésnek nevezünk, az egy igen összetett és bonyolult rendszer. Ennek a bonyolult és sokösszetevős rendszernek a karbantartása, cseréje is szaktudást igénylő feladat. Eme vezérlések lecseréléséhez nyújtanak segítséget a kínálatunkban megtalálható YATO vezérlésrögzítő készletek, melyek meggátolják a szétszerelt állapotban lévő alkatrészek elmozdulását egymástól, így a helyes pozícióban tartják a motort, amíg az össze nem lesz szerelve. Ezen készletek között típusspecifikus változatot és univerzális változatot is megtalálhatunk. Ezenfelül még további hasznos kellékeket is kínálunk kedves vásárlóinknak, pl.: bordásszij feszítő, melyek szintén hasznos segítségnek minősülnek vezérléscsere közben.
Vezérlés, vezérlés rögzítő készlet:
Egy autóban, amit vezérlésnek nevezünk, az egy igen összetett, és bonyolult rendszer. Ugyanis a dugattyúk mozgását a főtengely pozícionálja, időzíti. A főtengelyről a vezérműszíjon keresztül vannak vezérelve, időzítve a vezérműtengelyek, melyek még további alkatrészeken keresztül időzítik a szelepek nyitás- és zárás idejét. Ezen felül a főtengelyről és a vezérműtengelyekről különböző jeladókkal időzítik az injektorok működését is. Vagyis ez egy sok összetevőből álló, igen pontos, precíz rendszer. A rendszer leggyengébb láncszeme általában a vezérműszíj. Ez az életciklusa alatt elhasználódik, megnyúlik, ezáltal az időzítések eltolódnak egymáshoz képest. Még mielőtt ezek az elcsúszások drasztikus mértéket öltenének, "vezérlést kell cserélni". Ha nincs időben cserélve a vezérlés, akkor az nagyban károsíthatja autónk motorját, legfőképpen, ha addig halogatjuk, hogy nem csak elcsúsznak az időzítések egymástól, hanem a szíj szakadását követően a motor felső része megáll működni, így az alsó, működésben lévő fele tönre teszi a fenti álló részt. Tehát a vezérlés cseréje nem játék és a megadott ciklusidőket is illik betartani. Ennek a munkafolyamatnak a lehető legfontosabb része, hogy a motor egyes részei ne legyenek az összhangból elmozdítva, ugyanis ameddig le van véve a motorról a vezérműszíj, addig nics semmi, ami összekötné a rendszert, így a részegységek el tudnak mozdulni külön-külön is egymástól. Szerencsénkre ezen részegységek mindegyike el van látva jelölésekkel. Ha ezeket a jelöléseket a megfelelő pozíciókba odaforgatva rögzítjük az alkatrészeket, ezáltal meggátolva az elmozdulásukat, akkor nyugodtan eltávolíthatjuk a vezérműszíjat, a motor alkatrészei a helyes pozícióban fognak maradni.